De 5e week alweer - Reisverslag uit Veynes, Frankrijk van Janine Ellen - WaarBenJij.nu De 5e week alweer - Reisverslag uit Veynes, Frankrijk van Janine Ellen - WaarBenJij.nu

De 5e week alweer

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

11 Augustus 2015 | Frankrijk, Veynes

Beetje later dan normaal maar hier is dan toch het verslag van week 5. Het is de hele week super lekker weer geweest. Helaas begon de camping wel duidelijk leeg te stromen. Tegen het eind van de week was dan ook bijna heel mijn miniclub vertrokken. OP de camping merkte je ook dat er veel mensen waren vertrokken. Waar het achter het sportveld eerst helemaal vol stond, stonden nu nog maar een paar caravans en tenten. En ook nu merk je dat het rustig is op de camping. 's Ochtends als ik richting de miniclub loop is het veel stiller op de camping en het zwembad dat eerst altijd vol lag in de middag, is nu ook nog best wel rustig. Er zijn wel mensen, maar er zijn ook nog genoeg stoelen vrij om op te liggen.
Hoewel er wel mensen zijn aangekomen, vooral ook veel fransen, zijn er niet zo veel kinderen bij. Het merendeel zijn ook jongetjes die zichzelf net iets te oud vinden voor knutselen of juist echt kleine kinderen, waarvan ouders denken van: doe maar niet, zijn ze nog iets te jong voor. Ik ben dus heel erg op zoek naar nieuwe kinderen om mee te werken, anders worden dit nog 2 hele rustige, maar vooral ook saaie, weken.
Deze week heb ik ook erg veel bezoek gehad. Aan het begin van de week kwamen de ouders van mijn chaletgenootje voor een nachtje langs, wat erg gezellig was. Zaterdagavond kwam opeens nog erg gezellig een rondrijdende collega van mij langs om te kijken hoe het ging. Terwijl ik mijn minidisco ging dansen ging hij even met de campingbaas praten. Achteraf hebben we nog gezellig een rondje over de camping gelopen en besproken hoe het ging. Volgens de campingbaas ging het goed, wat ik als compliment mocht zien, en ook hij had gemerkt dat er niet veel kinderen waren dit jaar, dus dat er ook niet veel aan te doen was. De tip voor de komende twee weken was om veel rondjes over de camping te lopen en praatjes te maken met mensen. Daarna hebben we gezellig gegeten, tentje voor hem opgezet en nog wat gedronken met z'n drieën. Al met al was het een gezellige avond.
Zondag was dan alweer onze één na laatste vrije dag. Het zou de hele dag gaan regenen volgens de voorspellingen, en we hadden eindelijk iets gevonden voor in de regen. Er zat een lavendel distillerij op een kwartiertje rijden met de auto. We hadden gevraagd of we de auto konden lenen voor een middagje en dat was prima. Toen we weg wilden, echter, zat er een caravan aan de trekhaak, en het gevolg was dat we de hele middag de auto niet mee konden nemen. Uiteindelijk zijn we maar even gaan kijken bij het rommelmarktje in Veynes om de dag niet te laten verpesten, maar helaas waren er niet veel mensen met spullen vanwege de regen. Op de terugweg zijn we langs het riviertje gefietst, waar het dan toch wel weer heel mooi was. Toen we nog maar net terug waren in ons huisje begon het ook te stort regenen, dus we waren blij dat we niet hadden geluisterd en naar La Faurie, waar die distillerij stond, waren gefietst. In de avond hadden we niet veel zin om naar het restaurant van hiernaast te lopen, maar om de dag niet helemaal in het water te laten lopen zijn we er toch maar heen gelopen. We hebben er opnieuw lekker gegeten, en weer korting gekregen van de aardige barman, en zijn toen maar weer terug gegaan.
We gaan de laatste twee weken nog even knallen, en dan gaan we alweer naar huis. Het worden vast nog 2 mooie weken.
A la prochaine