Week 1 - Reisverslag uit Veynes, Frankrijk van Janine Ellen - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Veynes, Frankrijk van Janine Ellen - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

12 Juli 2015 | Frankrijk, Veynes

En dat was dan week 1 van de 7. Het was nog een zeer rustig weekje. Er stonden nog niet zo veel mensen op de camping en daarmee waren er ddus ook niet zo heel veel kinderen. Er waren wel een paar franse kinderen, en met hen heb ik dus lekker zitten knutselen. Twee keer per dag, en 's avonds nog een minidisco. Ik ben erg blij dat mijn voorganger een grote map met knutselideeën heeft achtergelaten, want dat heeft me erg geholpen. Dankzij die kindjes is mijn frans ook weer een beetje opgekrikt. En natuurlijk al mijn collega's, behalve mijn kamergenootje, zijn ook frans, dus het is veel frans praten.
Vandaag lekker een vrije dag gehad. Samen met mijn kamergenootje heb ik het dorpje Veynes ontdekt. We konden fietsen mee krijgen en zijn door het mooie landschap van de bergen hier naar het dorpje gefietst. Daar zagen we dat het rommelmarkt was en we hebben dus lekker rondgewandeld. Maar, uiteraard, eerst wat gedronken, want het was echt super warm. Na wat rondgewandeld te hebben, kerkje te hebben bezocht en een begraafplaats te hebben gezien - shit man, wat een enorme familiegraven hebben ze hier, kost een fortuin volgens mij - hebben we een restaurant opgezocht voor lunch. Na een enorme lap vlees, met frietjes zijn we weer rustig terug naar de camping gefietst.
Terug hebben we eerst rustig gerelaxed in ons chaletje en daarna ben ik nog even naar het meertje verderop gelopen. Het is een erg schattig meertje, al was het er wel erg druk.
Inmiddels is het een stuk drukker geworden op de camping en gaan we zien hoe veel mensen er de komende week naar mijn miniclub komen. Volgende week weer een update met hoe het gaat in frankrijk.
A la prochaine

  • 12 Juli 2015 - 22:19

    Pim Pijpelink:

    Mooi dat je er rustig in kan komen, Janine. Succes met de tweede week die vast wel een stuk drukker zal zijn.

  • 14 Juli 2015 - 08:58

    Loes:

    Hoi Janine,

    Leuk dat ik je zo toch een beetje kan blijven volgen :) Ik neem aan dat je de zwarte kist met mijn spullen ook hebt gevonden? (houtskool, afwasmiddel, gekleurde lampjes, versieringen etc) die kun je allemaal gebruiken in je huisje om het nog wat gezelliger te maken :) Vergeet onze gele Duck niet, die hoort bij het huisje !

    Geniet er van en laat het me weten als er nog vragen of onduidelijkheden zijn :)

    Bisou,
    Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Veynes

Janine

Mijn verhalen als animatrice in Frankrijk.

Actief sinds 03 Juli 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 2956

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Animatrice in Veynes

Landen bezocht: