Week numero 2 - Reisverslag uit Veynes, Frankrijk van Janine Ellen - WaarBenJij.nu Week numero 2 - Reisverslag uit Veynes, Frankrijk van Janine Ellen - WaarBenJij.nu

Week numero 2

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

20 Juli 2015 | Frankrijk, Veynes

Weer een week voorbij, en mensen wat gaat het snel. Het is eindelijk druk geworden op de camping en er zijn ook kinderen aangekomen. De tipi zit nu al enkele ochtenden aardig vol met richting de 10 kinderen. Misschien dat het toch echt wel geholpen dat ik die lampionnenoptocht heb gedaan deze week. Lekker geknutseld en bezig geweest met de kinderen.
Het voordeel van een vollere miniclub is ook dat het voor mij minder vermoeiend is. Ze zeiden tijdens training tegen ons: "300% geven is 100% krijgen" maar als je maar 1 kindje hebt dan krijg je maar 20% terug en wordt je echt heel erg moe. Nu gaat het gemakkelijker en is het minder vermoeiend.
Gisteren lekker weer een dag vrij gehad. We hadden besloten dat we een makkelijke wandeling in de omgeving gingen doen. Helaas was het minder makkelijk dan wat de beschrijving ons vertelde. We moesten heel erg stijl omhoog klimmen door de mergelgrond wat echt kapot warm was. We bedachten dat we dat straks ook nog omlaag moesten en erg blij werden we niet van het idee. Het kostte ons 2 uur en veel rust pauzes om op de helft te komen bij een stel ruïnes. Deze ruïnes mocht je niet betreden omdat er instortingsgevaar was, dus wij dachten dat het wel iets van een toren zou zijn, maar het was niet meer dan een paar muurtjes die niet hoger waren dan dat wij zelf waren. Ze vielen nogal tegen.
Omdat de heenweg zo zwaar was geweest, met enorm slecht begaanbare delen op sommige plaatsen, hebben we maar besloten om dezelfde route terug te lopen in plaats van nog door te lopen. Met het laatste beetje water liepen we terug en na 3,5 uur waren we blij dat we terug bij de fietsen waren.
Vandaag moest ik dan weer lekker werken, maar Le Tour de France kwam bij ons achter langs dus de hele camping was al tegen 12 uur uitgestorven omdat dan de weg werd afgesloten. 's Ochtends eerst nog spandoeken gemaakt van papier en 's middags lekker wezen kijken. Het is wel leuk en spannend enzo, maar eigenlijk ook zonde van je tijd. Je wacht een kwartier voor 30 seconden peloton en dan heb je nog weer bijna 10 minuten aan auto's erachter aan. De Lotto-Jumbo wagens hadden wel door dat er veel nederlanders stonden en toeterden gezellig naar ons.
Al met al was het een goede week en ga ik vol goede moed verder met de volgende.
A la prochaine!

• 20 Juli 2015 - 23:27

Pim Pijpelink:

Een kwartier wachten is niet veel, Janine. Gezien de tijd die anderen er soms staan...

Veel plezier verder met het werk op de camping.

Groeten, Pim.